dijous, 3 de març del 2016

Aprenent amb jocs.

Gamificació: L'ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs. Es tracta d'una nova i poderosa estratègia per influir i motivar grups de persones.

Fa unes setmanes, vam estar jugant en classe a uns jocs de taula. Va estar bé perquè ens vam riure prou, i ens vam divertir. Pense que, hui en dia amb la tecnologia que hi ha, hem deixat de jugar a jocs de taula, i si juguem, és molt poc, i les generacions que ens seguixen aniran jugant cada vegada menys. Per això esta activitat m'agrade, perquè ens van mostrar com són de divertits alguns i també aprens. Juguarem per equips a diferents jocs.

El meu equip i jo varem jugar a tres. El primer consistia en, una persona agafava una carta en la qual li donaven una cosa, un animal, una acció, etc. I el que devia de fer és anar posant al tauler, el qual estava ple d'imatges d'animals, parts del cos, formes geomètriques, colors, etc, unes figures xicotetes i quadrades en les imatges que pensara que descrivien al que li havia tocat en la carta i els altres havien de fixar-se, concentrar-se i anar associant les imatges per a trobar de que es tractava.El següent joc va ser el que més ens va agradar. Consistia en, havien moltes cartes cada una amb un dibuix i llavors algú del grup havia de fer una pregunta del tipus "¿Com et sentiries si...?", i els altres havíem de llançar una carta que pensàrem que describia  eixe sentiment i el que havia formulat la pregunta deia qui guanyava decidint entre totes les cartes quina era la que millor representava el sentiment.A l'últim joc vam jugar molt poc, i la veritat, no ens va agradar molt. No se si va ser perquè vam jugar ràpid o pel joc en si. Consistia en, havien diversos tipus de cartes i amb elles havies d'anar formant històries.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada